contact ontdek

Pink Marketing's laatste nieuws

Blog

Pink is een Strategisch Digitaal Mediabureau. Wij zijn ontstaan vanuit de behoefte om branding en performance beter op elkaar aan te laten sluiten. Alles wat ook maar raakvlak heeft met digitale media interesseert ons. Volg hier ons blog.

De invloed van de AVG op DoubleClick

juni 11th, 2018

We zijn inmiddels een paar weken verder na de invoering van de nieuwe Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG). De week rondom de 25ste stond voor velen in het teken van een eindeloze stroom aan smekende e-mails om je data te blijven delen en een kleine competitie wie de meest inventieve en aantrekkelijke onderwerpregel ...

Lees het volledige bericht

Gmail Sponsored Promotions: 5 redenen om Gmail-advertenties te gebruiken

juni 8th, 2018

De naam zegt het al: Gmail-advertenties zijn advertenties die alleen worden vertoond in je Gmail inbox. In principe ziet een advertentie eruit als een e-mail. Wanneer je deze aanklikt, zie je de volledige advertentie. Anders dan bij e-mailmarketing, heb je met Gmail Sponsored Promotions (GSP) de touwtjes zelf in handen. Jij bepaalt in wiens e-mailbo...

Lees het volledige bericht

Dé tip voor het optimaliseren van Facebookcampagnes (met een minimaal budget)

juni 1st, 2018

Stel: je hebt niet een heel ruim budget om te adverteren op je social kanalen, maar je wilt toch testen of het juiste publiek jouw advertenties ziet. Hoe kan je dit het beste aanpakken? Wanneer je adverteert op Facebook met een klein budget, dan kun je vaak minder advertentiesets aanmaken. Je moet dan een keuze maken op welke doelg...

Lees het volledige bericht

Programmatic tv ontgroeit kinderschoenen, maar spelregels blijven onduidelijk

mei 23rd, 2018

Na alle online marketing-events van afgelopen jaar, waar iedereen over elkaar heen buitelt om te benoemen dat mobile echt de toekomst is, was het verfrissend om tijdens 'State of the Industry', een evenement van videoreclameplatform SpotX, meer te horen over programmatic tv. Vandaag is mobiel even out of the picture en richten we alle pijlen op conn...

Lees het volledige bericht

Google Ad Grants: 8 tips voor non-profit organisaties

maart 16th, 2018

"Uw account is opgeschort, omdat u het beleid van Google Ad Grants heeft geschonden!" Veel organisaties zullen deze mededeling al gezien hebben, of zullen dit de komende periode te zien krijgen. De tijd van zoekwoorden toevoegen met veel zoekvolume en daarna afwachten is voorbij. Google Grants-accounts zullen strakker gemanaged moeten word...

Lees het volledige bericht

4 tips voor meer relevantie op social

februari 20th, 2018

Social media is tegenwoordig de Times Square van New York. Je kunt je Facebook of Instagram niet openen zonder overladen te worden met advertenties. Maar heeft men in zijn drukke tijdlijn nog tijd om deze allemaal te bekijken? Grote kans van niet! Maar hoe kun je dan als adverteerder nog wel relevant zijn? Deze 4 praktische tips zorgen voor meer s...

Lees het volledige bericht

Programmatic TV staat nog in de kinderschoenen

mei 15th, 2017

Stel: je bent je wereldreis aan het plannen en je hebt je gisteren uitgebreid op internet georiënteerd op vliegtickets en backpackgear. Nu zit je lekker op de bank te genieten van RTL Late Night. Het reclameblok begint en je ziet Bever Sport met een promotie van allerlei backpackessentials. Vervolgens komt Zalando voorbij met een aanbieding voor w...

Lees het volledige bericht

Boer zoekt Jou: een creatieve inzet van paid search

april 24th, 2017

Ook bedrijven zonder winstoogmerk kunnen enorm profiteren van online advertising. Paid search kan worden ingezet om meer donateurs te werven, vrijwilligers te bereiken of simpelweg meer aandacht te vragen voor een bepaald onderwerp. Voor een non-profitorganisatie hebben wij een ...

Lees het volledige bericht

‘Om impact te maken moet je boodschap digital proof zijn’

april 5th, 2017

Het Groningse bureau Pink Marketing lanceert het digitale bureau Pünktlich. Volgens medeoprichter Boudewijn de Jong is de tijd van denken in print en filmpjes van 30 seconden voorbij. ‘Digitaal moet het startpunt van ‘Het Concept’ zijn.’ De nieuwe website van pünktlich vind je op www.punktlic...

Lees het volledige bericht

Attributie van Facebookadvertising bij De Persgroep

november 14th, 2016

Gelukkig is de tijd voor de meeste adverteerders voorbij dat online uitsluitend voor performancedoeleinden wordt ingezet. Steeds vaker zien adverteerders de waarde van kanalen als display en social ook bovenin de customer journey. Door de ontwikkeling van attributie krijgen adverteerders een steeds beter beeld van...

Lees het volledige bericht