contact ontdek

Pink Marketing's laatste nieuws

Blog

Pink is een Strategisch Digitaal Mediabureau. Wij zijn ontstaan vanuit de behoefte om branding en performance beter op elkaar aan te laten sluiten. Alles wat ook maar raakvlak heeft met digitale media interesseert ons. Volg hier ons blog.

Boer zoekt Jou: een creatieve inzet van paid search

april 24th, 2017

Ook bedrijven zonder winstoogmerk kunnen enorm profiteren van online advertising. Paid search kan worden ingezet om meer donateurs te werven, vrijwilligers te bereiken of simpelweg meer aandacht te vragen voor een bepaald onderwerp. Voor een non-profitorganisatie hebben wij een ...

Lees het volledige bericht

‘Om impact te maken moet je boodschap digital proof zijn’

april 5th, 2017

Het Groningse bureau Pink Marketing lanceert het digitale bureau Pünktlich. Volgens medeoprichter Boudewijn de Jong is de tijd van denken in print en filmpjes van 30 seconden voorbij. ‘Digitaal moet het startpunt van ‘Het Concept’ zijn.’ De nieuwe website van pünktlich vind je op www.punktlic...

Lees het volledige bericht

Attributie van Facebookadvertising bij De Persgroep

november 14th, 2016

Gelukkig is de tijd voor de meeste adverteerders voorbij dat online uitsluitend voor performancedoeleinden wordt ingezet. Steeds vaker zien adverteerders de waarde van kanalen als display en social ook bovenin de customer journey. Door de ontwikkeling van attributie krijgen adverteerders een steeds beter beeld van...

Lees het volledige bericht

Pink Marketing wint internationale campagnes The Next Ad

oktober 20th, 2016

next_ad_webPink Marketing heeft de internationale uitrol van de campagnes van Facebook Marketing Partner The Next Ad gewonnen. Het social advertising platform, dat onlangs 1,5 milj...

Lees het volledige bericht

Uitgeverij A.W. Bruna maakt succesvolle switch naar online

juli 27th, 2016

fatboy 900x500_V2De boekenmarkt in Nederland is de afgelopen jaren flink gekrompen. Pas in 2015 vond er een stabilisatie plaats en durft men voorzichtig over groei te spreken. Daarnaast staat lezen als vrijetijdsbesteding onder druk. De groep mensen die veel leest wordt kleiner en andere vrijetijdsbestedingen, zoals lineair TV-kijken en het nieuws van papier lezen, veranderen. Uitgevers...

Lees het volledige bericht

Facebook Advertising: Objectief A/B Testen

juni 14th, 2016

Elke online marketeer kent het fenomeen; A/B testing. Het klinkt bijna net zo simpel als het is: Je zet 2 advertenties op en geeft aan beiden een specifiek element mee. Denk aan een ad-copy, creative of landingspagina. Vervolgens meet je de performance en kun je o.b.v. data aantonen welke advertentie je winner is en welk element dit bepaalt.  

Ook in Facebook Marketing is het erg interessant om de performance van jouw campagne stap voor stap te verbeteren. Met name omdat Facebook advertising de mogelijkhe...

Lees het volledige bericht

Online campagnes optimaliseren is zinloos!

augustus 28th, 2015

Nederland kruipt langzaam uit de crisis en dat is goed nieuws voor iedereen. Mensen die zich de afgelopen jaren echter met display advertising hebben beziggehouden hebben niet heel veel gemerkt van de crisis. De online-advertentiemarkt, als ook programmatic advertising, laat namelijk al jaren een stevige groei zien. Het eerste kwartaal van 2015 groeide de...

Lees het volledige bericht

Wat is het juiste CPM-tarief?

maart 27th, 2015

Elke marketeer die wel eens een online campagne heeft ingekocht, weet dat CPM nog steeds een veelgebruikt afrekenmodel is. Tegelijkertijd heeft de gemiddelde marketeer geen idee wat het juiste CPM-tarief is. De enige benchmark die er is, zijn de ratecards van de uitgever. Hoe ko...

Lees het volledige bericht